Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede belirlenen amaç ve gayeleri yerine getirmek için idareci vasıtasıyla tasarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve mali v.b) mütenasip olarak yönetilmesinde vekile (yöneticiye) muavin olan zattır.
GÖREVLER
Ofisin en etken tarzda çalışmasını sağlamak üzere, - Büro yönetimi işlemlerini devam ettirir,- gelen giden belge ile dosyalama işlemlerini sürdürür,- Telefon münazaralarının gerçekleştirilmesi, gelen makale ve görüntülerin idareciye ulaştırılması, randevuların düzenlenmesi, davetlilerin karşılanması işlerini yapar,- Vekil için gerekli dokümanları belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ilişik gereçlerin onarımı, bakımını yaptırır ve en etkili tarzda faydalanılmasını sağlar.
Kullanılan ALET VE Gereçler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (mumtazam ve hareketli bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. çalışma vakitleri genelde düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere yada hafta sonları iş yapabilirler. çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla iletişimde vardırlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunu olanların iş bölümü oldukça enli olup, kamu-has sektöre ilişkin bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha fazla fazla hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş beşer eforuna duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Farklı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Umimi irtibat, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları firmada yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. husisi sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme malumat ve becerisi gibi özellikleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- alakadar Öğrenim Kurumları,- Türkiye İş Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Bünyesinde İş Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye maslahat Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder