Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede belirlenen gaye ve amaçları başarmak için yönetici yoluyla organize edilmiş, koordine edilmiş menbaların (insan, malumat, parasal ve mali v.b) uygun olarak yönetilmesinde müdüre yaver olan kişidir.
Misyonlar
Ofisin en üretken tarzda çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi süreçlerini yürütür,- gelen giden evrak ile dosyalama aşamalarını yürütür,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, gelen yazı ve fotoğrafların yöneticiye aktarılması, buluşmaların ayarlanması, konukların karşılanması işlerini yapar,- Müdür için esaslı belgeleri hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin araç gereçlerin tamiri, bakımını yaptırır ve en üretken şekilde faydalanılmasını sağlar.
Yararlanılan ALET Ve Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (insicamlı (düzgün) ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri genellikle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere ya da hafta sonları çalışma yapabilirler. çalışma ortamı malumat, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla irtibatta bulunurlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE mesele BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi öğrencisi olanların maslahat alanı bihayli enli olup, kamu-husisi sektöre ilişik hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha çok fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kısmı ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN ZAMANI VE İÇİNDEKİLER
Eğitim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğrenim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Usülleri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Genel irtibat, Örgütsel Hareket, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Yöntemler ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları işyerinde yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün elde ettirdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. özel sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine göre umimiyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA ÇOK AYRINTILI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- ilgili Eğitim Kurumları,- Türkiye mesele Kuruluşu Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Bünyesinde İş Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder