Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede kararlaştırılan maksat ve niyetleri yapmak için idareci tarafından ayarlanmış, düzenlenmiş menşelerin (beşer, bilgi, parasal ve maddi v.b) yakışır olaraktan yönetilmesinde müdüre yardımcı olan insandır.
Misyonlar
Ofisin en etkili şekilde çalışmasını karşılamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama aşamalarını yürütür,- Telefon münazaralarının ifa edilmesi, ulaşan makale ve görüntülerin yöneticiye iletilmesi, randevuların düzenlenmesi, konukların karşılanması işlerini yapar,- Vekil için lüzumlu evrakları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ait ekipmanların tamiri, onarımını yaptırır ve en verimli biçimde yararlanılmasını karşılar.
Yararlanılan ALET VE MALZEMELER
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (kusursuz ve akışkan 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. çalışma saatleri ekseriyetle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma çevresi malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla temasta vardırlar.
İŞ SAHALARI VE mesele BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunu olanların iş bölümü bihayli geniş olup, kamu-husisi sektöre ilişik sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha aşırı hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş insan eforuna duyulan gereksinimi artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca üretilen öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Öğretim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel haberleşme, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları ticarethanede yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belirli bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. husisi sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran genelde asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MAHALLER
- alakalı Öğretim Kurumları,- Türkiye iş Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçinde İş Danışma Merkezi bulunan Türkiye mesele Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder