Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede kararlaştırılan gaye ve amaçları kazanmak için idareci vasıtasıyla tasarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) mütenasip olarak yönlendirilmesinde müdüre muavin olan kimsedir.
Misyonlar
Büronun en üretken biçimde çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini sürdürür,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, gelen yazı ve imajların yöneticiye aktarılması, randevuların düzenlenmesi, misafirlerin karşılanması faliyetlerini yapar,- Vekil için esaslı belgeleri hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin gereçlerin tamiri, bakımını sağlar ve en verimli biçimde kullanılmasını sağlar.
Yararlanılan ALET VE Gereçler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (kusursuz ve akıcı 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri çoğunlukla düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla iletişimde vardırlar.
İŞ SAHALARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunu olanların mesele bölümü olabildiğince enli olup, kamu-özel sektöre ilişkin pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha çok aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Öğretiminin VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kısmı ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca imal edilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Öğrenim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve eğitim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Farklı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Kuralları, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Umimi İletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları işyerinde yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belirli bir ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. Özel sektörde işe başlayan meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- alakalı Eğitim Kurumları,- Türkiye iş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Yapısında Meslek Danışma Merkezi var olan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder