ÖĞRENME AŞAMASI 2
Eğitici veletlere örnek olarak ;başparmağını makasın bir gözüne öbür parmağını da diğer gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini gerçekleştirir. Daha sonra evlatlara makasları paylaştırarak benzer hareketleri yerine getirmelerini temin eder.
Öğretmen ya 1 kartpostalı veya çember tarzını çocuğun gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan nasıl bölümler alacağını belirtir. Bu mesafede bi hayli kıyasda yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu işlemde veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına özen gösterilmelidir.
KAVRAMA AŞAMASI dört
Bu evredeki amacımız şeritlerden küçük parçalar kesebilmektir. Bu sebeple bir elle makası açın, öbür elle de kesilmeye yakın mahâlde kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kati. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
ÖĞRENME AŞAMASI beş
AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye yakışır iş sayfasını belirler. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk 1 defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olaraktan yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada mühim olan kusursuz çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
KAVRAMA AŞAMASI altı
GAYE: Yatay bir hat yukarısından yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 yahut 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Ayarlanan kağıtların tam orta tarafına kalınca 1 hat çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan hat üstünde bitimine gelene dek kes.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 7
MAKSAT: Dikdörtgen kesme: bu iş için kalınca bir kağıdın orta kısmına 1 dik dörtgen çizilir. Öğretmen, veletlere kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla itibar verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme işlemi kenera gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına kadar yapılır.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 8
MAKSAT: Eğik hat yukarısından kesme: Bu çalışma için üstünde eğik çizgilerin var olduğu herhangi 1 kartpostal yada üstünde eğik çizgilerin bulunduğu 1 iş sayfası istifade edilebilir yahut alt taraftaki resimden bir çıktı alın. Çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de denilebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat yassı olarak makasın ilerisinde kalır. önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler biçilir.
ÖĞRENME AŞAMASI 9
GAYE: Dış çizgiden içeriye doğru kesebilme: bu çalışma için öğretmen eskiden 1 numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını sağlar. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. evvel dik dörtgen biçilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme usulüne başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
KAVRAMA AŞAMASI on
MAKSAT:Köşe kesme: Bundan dolayı evlatlara kare,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller vaktiyle çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri çizgi yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yatay olarak ulaşana kadar çevrilir ve 1 sonraki kenera dek biçilir (Çocuklar genelde kağıt konumuna makası çevirirler)
KAVRAMA SÜRECİ 9
GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. 1 iş yapabilir böylece süreç bitiminde açığa bir ürün çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kıyıya dek kesilebilir,peşinden kağıt yassı hat makasın önüne ulaşana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı önemli değildir. mühim olan çizgilerin düz tarzda makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder