ÖĞRENME AŞAMASI 2
Öğretmen evlatlara numune olaraktan ;başparmağını makasın bir gözüne öteki parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini yapar. Sonradan çocuklara makasları paylaştırarak benzer hareketleri yapmalarını temin eder.
Öğretmen ya 1 kartpostalı yahut halka biçimini veletin gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde taraflar alacağını belirtir. Bu mesafede çok fazla benzetmede meydana getirilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına dikkat edilmelidir.
ÖĞRENME AŞAMASI 4
Bu süreçteki niyetimiz şeritlerden ufak bölümler kesebilmektir. Bu sebeple bir el ile makası açın, diğer elle de kesilmeye yakın çevrede kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve maktu. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI beş
AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen amaca mütenasip iş sayfasını hazırlar. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk 1 defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada önemli olan kusursuz çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
ÖĞRENME SÜRECİ 6
MAKSAT: Düz bir hat yukarısından büyük şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Ayarlanan kağıtların tam orta tarafına kalınca 1 çizgi çizer ve yaraşır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan çizgi üzerinde sonlarına gelene kadar kes.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ yedi
GAYE: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca bir kağıdın orta kısmına 1 dik dörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla ehemmiyet verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme aşaması kenera gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına kadar yapılır.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 8
AMAÇ: Eğik hat yukarısından kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu herhangi bir kartpostal ya da üzerinde eğik çizgilerin olduğu bir çalışma sayfası faydalanılabilir yada alt taraftaki resimden 1 çıktı alın. Çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu evrede makas değil, kesilecek çizgi yassı olaraktan makasın ilerisinde tutulur. Önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler kesilir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
GAYE: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu iş için öğretmen eskiden bir numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını sağlar. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. evvel dik dörtgen biçilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar biçilir. Çocuklar kesme usulüne başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI on
MAKSAT:Köşe kesme: Bunun için çocuklara dört köşe,dikdörtgen vebenzeri. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri çizgi yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olaraktan ulaşana kadar çevrilir ve 1 sonraki kenera dek kesilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt vaziyetine makası çevirirler)
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9
MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir iş yapabilir böylece süreç bitiminde ortaya bir malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla köşeye dek kesilebilir,arkasından kağıt yatay çizgi makasın önüne gelene kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı önemli değil. mühim olan çizgilerin yatay tarzda makasın ilerisinde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder